Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-09, 18:25 #62
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:
Ursprungligen postat av Novocain
Dan Gratis är gott (för övrigt vill jag minnas att hans egen utrustning inte var stulen? kanske minns fel?) Det känns som att patrik får ta mycket skit p.ga tidigare misstag i karriären, många förkastar det han säger enbart p.ga detta, och glömmer att han är bra insatt i hårdvara och nätverk. Nu menar jag inte heller att man ska titta åt andra hållet på det han har gjort.
Hur vet du det? För Patrikweb har sagt det? Jag tror inte han får uttala sig i ämnet då sist jag kollade hade åklageren ännu inte väckt åtal hos Jönköpings tingsrätt där brottsmålet finns.
Om man kan betala hyra och mat på annat sätt än att betala ut lön så kan man istället köpa in hårdvara på lagligt sätt.
Finns kvitton på allt, men det är som vanligt att alla leverantörer som tar mycket mer betalt gnäller på folk som tar några gånger billigare och ändå har flera gånger bättre infrastruktur.

Allt handlar om kompetens och att använda pengarna på rätt sätt, men inte alltid lätt i större bolag där det finns en ledning som mjölkar ut så mycket pengar det går från bolaget och inte gör någon nytta alls för företaget.

Men jag vet att hosting/isp tjänster ligger på 10-100 gånger i vinstmarginaler mot "produktions" kostnaden. Så är inte så svårt att konkurera.

Men jag trodde tråden handlade om ta betalt för IP och inte något runt omkring som inte har så mycket med saken att göra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat