Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-09, 15:29 #58
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Sluta använda utrustning som kostnad för IP för det är inte sant i verkligheten, en av mina core utrusstning har en elkostnad på ca 1.000 i månaden.

Ja den drar massor med ström, men inte kan jag beräkna den kostnaden utslaget på antal iP eller sådant påhitt. Behöver utrustningen i vilket fall och skulle lika väl kunnat köra IPX endast.

Faktisk tid är en sak man skulle kunnat ta betalt för, dock så påverkar det inget i tid för en /29 eller /28. Möjligt vid en /24 då RIPE gnäller mer och tar längre tid då men inte för mindra antal IP.

Så är fel att debitera olika kostnader för något som tar samma tid och samma kostnad.

Jag skulle klara ha anställda och betala ut löner på dom priserna jag har när det behövs och finns ett visst antal kunder, så tycker det visar att jag kan hantera pengar bättre och få mer för pengarna än många andra leverantörer. Sedan kan man fundera på vilka andra leverantörer som låter kunderna sitta i helt redundanta plattform som 6500.

Många leverantörer är bra på att ta betalt men vad får du för pengarna är frågan.

Men ni har rätt på ett sätt, skulle inte klarat sitta som VD i större företag där ledningen endast har som mål att mjölka ut maximal vinst och skita om att man säljer en dålig tjänst bara dom får sina pengar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat