Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-09, 10:31 #51
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Dan Gratis är gott (för övrigt vill jag minnas att hans egen utrustning inte var stulen? kanske minns fel?) Det känns som att patrik får ta mycket skit p.ga tidigare misstag i karriären, många förkastar det han säger enbart p.ga detta, och glömmer att han är bra insatt i hårdvara och nätverk. Nu menar jag inte heller att man ska titta åt andra hållet på det han har gjort.

Ontopic, så håller jag med patrik till viss del, är man kund hos en leverantör som tar månadsavgift så må det väl vara okej om man kanske bara är kund ett år, men säg att man vore trogen kund i 10+år.. helt plötsligt har man betalat väldigt mycket för sina IP adresser som inte kräver speciellt mycket mer jobb efter uppsättning, naturligtvis förstår jag att företag vill tjäna pengar och att de som jobbar där vill ha mat på bordet, men vore det inte enklare att för fredens skull helt enkelt specifiera kostnaderna för kunden lite annorlunda? Tex Nät-övervakning, säkerhetsutvärdering etc? att man "gör" detta engång i månaden, och därigenom inte heller går emot RIPEs "önskemål/regellista"?

Jag tror att patrik hänger upp sig på hur man specifierar kundes kostnad, dvs att man i klartext skriver månadsavgift för IP.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat