Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-07, 23:18 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tycker inte det låter som om du har något problem. Du verkar inte ha något ekonomiskt intresse i att samla på dig medlemmar. Eftersom du inte har det så är det helt rätt att öppna upp hela webbsidan, även för gäster.

Vad du kan göra för att motivera återkommande besökare att registrera sig är att lägga in en captcha. Varje gång en gäst vill göra något så kräver du att denna besvarar en captcha. Det är inte störande för någon som bara tittar förbi någon gång ibland. Den som däremot ofta besöker sidan tröttnar tillslut och registrerar sig som medlem. Den lösningen har i alla fall fungerat för mig på ett nystartat forum.

En annan lösning är att du visar reklam för icke medlemmar och ingen reklam för medlemmar. Dvs att du har banners eller adsense på sidan som bara visas om man ej är inloggad.

Ett tredje alternativ kan vara att visa bilderna i olika kvalité för medlemmar och icke medlemmar. Begränsa bilderna till t ex 800x600 pix för de som ej är inloggade. Loggar man in så får man tillgång till samma bilder i högre upplösning.

Eftersom jag inte anser att du har något problem så tycker jag inte att du ska ändra på någonting överhuvudtaget. Fundera först över varför du vill att folk ska bli medlemmar. Hittar du inga bra argument, så bör du fokusera på besökarantalet istället.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat