Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-07, 22:44 #25
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Det är väl inget svårt att motivera att man tar betalt med en löpande avgift för att en kund utnyttjar utrustningen i en hall mer än andra kunder gör, skapar mer administration och mer arbete över huvud taget?

Sedan kan man alltid diskutera hur mycket detta får/kan kosta, men att påstå att det är gratis är larvigt, för det är det banne mig inte.

Det verkar rätt vanligt här på WN att tro och tänka på allt annat än affärsmässigt vis. Man kan vara den goda fen och låta bli att ta betalt, men det drabbar antingen andra kunder som får betala för att du ger bort saker till någon annan, eller så får du helt enkelt mindre betalt.

Jag värderar våra kunskaper och vår kompetens högt och våra kunder gör det också. Visst vill alla ha en så billig tjänst som möjligt, men man vill ju inte heller ha en dålig tjänst där varje detalj i systemet används till max och lite till och där väsentliga dokumentation kanske saknas, handlingsplaner fattas och där minsta lilla störning slår ut systemet.

Det kostar att hålla igång en seriös webhostingrörelse och det kostar mycket. Att då ta betalt för vad man gör är inget jag skäms för. Även om det skulle innebära att vi tar betalt för våra merkostnader, med vinstmarginal, t.ex. när vi levererar extra ip-adresser...