Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-06, 15:59 #10
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Angående var man hittar jobbet. Tyvärr så är verkligheten som sådan att de bästa jobben aldrig annonseras ut. Det som krävs är ett bra kontaktnät.

Alla företag som annonserar på ams blir fullkomligt nerlusade av ansökningar. En av orsakerna till detta är, som tidigare nämnts, folk blir tvingade att söka jobb. Jobb som de inte har en chans i helvetet att få.

En annan sak som jag har sett är kvaliten på ansökningarna som kommer in... fullkomligt fruktansvärda. Jag pratar om de dokument de skickar in vid en ansökan. Ams egna jobbsökarkurs är ett skämt... hela ams sätt att jobba på är ett skämt.

Alla jag känner, inklusive mina föräldrar och släkt..samt mig själv har bara haft dålig erfarenhet av ams. Det är något med personalen som jobbar där.... det verkar nästan som att de tappat verklighetsförankringen fullkomligt... eller att de helt enkelt har strikta direktiv på hur de ska jobba.

Senaste exemplet på deras dåliga service var när en i min närmaste släkt och jag(moraliskt stöd pga min tidigare erfarenhet) skulle in till ams och tala med en handläggare, samt registrera sig som jobbsökare (räcker inte att man gör det på nätet). Han hade precis tagit någon form av avancerad svetslicens och var väldigt glad eftersom hans alternativ inför jobbsökning plötsligt blivit mycket större.

Vi var de enda som var där inne... vi tog en nummerlapp och väntade... och väntade... och väntade... ett par i personalen går förbi... vi väntar fortfarande... vi frågar en i personalen om vi kan få hjälp... hon har inte tid.. vi väntar.. frågar en till, hon har inte heller tid.

Vi väntade i 2 timmar och 15min... och vi var ensamma på stället hela tiden. Hade vi kunnat hade vi gått... men eftersom han var tvungen att registrera sig för att få hjälp av socialen så kunde vi inte det. Han har varit registrerad där tidigare, men togs bort pga inaktivitet...

När vi väl fick hjälp och han väl blev registrerad...fick han en tid då han skulle gå på en obligatorisk kurs... en jobbsökarkurs. "Jag har redan gått den kursen för ett tag sedan" säger han... spelar ingen roll. Han måste gå den igen.... (slöseri med tid).

Okej... sånt här händer bara en gång tänker man. Men faktum är att samma scenario har hänt mig, min syster och några av mina vänner. För att inte tala om vad min far fick genomgå för att få hjälp med datorn där.... noll service, noll sympati och noll koll skulle man kunna summera ams.

hehe.. nu har jag ventilerat lite efter x antal års förtryck av ams :P

Jag är också ganska säker på att det finns många här på wn som också har dålig erfarenhet av dem. De flesta myndiheter är sega... men ams tar priset.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat