Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-06, 01:27 #13
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by robbanf@Jun 20 2008, 12:07
Tidigare har jag haft kortare uppdrag hos ett företag som då betalat ut lön till mig då jag saknat F-skatt. Nu har jag F-skatt och funderar över hur mycket jag ska begära per timme?

Anta att jag hade 100 kronor i lön per timme förut (minus ca 30% så ca 70 kronor på kontot).

Vad är rimligt att begära nu med F-skatt?
Jag la upp en sida för några år sedan just för att underlätta denna typ av beräkning.

Se; http://www.verimentor.se/Konsultkalkyl/priskalkyl.asp

(OBS!!! Inga registreringar behövs det är bara att räkna hur många gånger du vill helt gratis)

Om vi antar att du har en lön på 21000 som vilken anställd som helst skulle ha så ska du lägga på 20% som egenföretagare för det extra ansvar och risk du tar så blir det 25200 SEK/mån.

Ta den lönen och lägg in i mitt formulär så får du ett rekommenderat utpris på 830 SEK/tim + moms.

Du kan ändra alla synliga siffror i kalkylen och göra nya beräkningar så mycket du vill, tills du blir nöjd. Men defaultvärdena är de normala.

Tänk på att du som egenföretagare måste ta full ansvar för din egen pension och sjukskrivning, samt att du måste räkna med kreditförluster och inkurans. Ditt företag har även säljkostnader/marknadsföringskostnader som många glömmer att räkna med, så icke de som använder min kalkyl.

Tänk oxo på att du normalt inte kan sälja mer än max ca 1200 debiterbara timmar per år, räknat över en konjungturcykel.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat