Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Citat:
Ursprungligen postat av opik
Ja, optimiseringar av querisen och effektivare cachening av material ska jag definitivt titta på och ni får gärna tipsa om fler sätt man kan optimisera databasen på.
Sen måste jag fråga om 502 och 504-felmeddelanden som genererar av nginx. Har inte lyckas ta reda på vad dessa exakt beror på men tror att det är kommunikationen mellan nginx och php som misslyckas av överbelastning. Så frågan är om det är effektivt att ha två stycken servrar på det här sättet? Jag vill som sagt gå över till lighttpd eftersom att denna uppställning inte känns effektiv.
|
Jag är säker på att det inte är Apache som är flaskhalsen i ditt fall, som du själv skriver så ligger problemet troligtvis i kommunikationen mellan nginx och php och/eller i queries som är ooptimerade. Jag skulle testa utan nginx.
|
Haha, nu har jag fått rådet att byta ut både apache och nginx, ta bort bara apache, och nu, ta bort bara nginx.
Tror det jag måste göra är att över huvud taget byta ut nåt för kombinationen apache - nginx verkar inte funka i mitt fall.