Visa ett inlägg
Oläst 2008-07-03, 04:58 #19
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
I första hand är det följande som är intressant:

* Inversterare
* Delägare
* Eller liknande

Efter det så är det intressant att ha några vettiga marknadsförare/säljare.

Och då seriösa personer som är intresserad av att utvecka ett bolag inom ISP (Internet/Bredband).

Finns en mycket bra grund, men är mycket svårt att utveckla ett bolag helt ensamm.

Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Är det ett Aktiebolag som söker investeringspartners?
Vilket firmanummer har connect2ip?
Vad är beräknat budgetunderlag? Kundunderlag?
Endast intressant att tillföra pengar i projekt om man blir majoritetsägare i projekt då man står som huvudfinansiär och om all ovanstående information finns tillgänglig.

Allt sådant går att få i pm eller liknande om man är seriös intresserad.

Dock kommer jag inte släppa ifrån mig makten eller låta någon bli majoritetsägare, då bolaget ska byggas stabilt och riktigt.

Inte bli något fuskbygge som alla andra ISP i stort sätt är pga det är en ledning som har som mål att spara pengar på allt.
Har du en ordentlig affärsplan skriven?

Annars är det en viktig sak att ha om du vill involver andra. Jag har varit med i flera projekt där vi startat bolag och när man blir fler så kommer det garanterat bli gnissel om villkoren och framtidsplanerna inte är dokumenterade i en affärsplan redan från början. Det är värt allt jobb att ha en affärsplan klar när du börjar resonera med nya delägare/samarbetspartners.

En affärsplan som är värt namnet kan ta mellan 6-18 månader att plita ihop om du gör allt jobb från scratch, men du verkar ha en verksamhet som rullar och då är det betydligt enklare. Dokumentera vad du har idag och lägg tll vad du planerar så är du på god väg....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat