Citat:
Originally posted by Tobbe@Sep 14 2004, 09:59
Jamba tjänar bra med stålar. Och tror ni att dem betalar fullpris för 3 spotar i varje reklampaus så är det dags att lära sig att man alltid kan pruta extremt mycket på annonser (upp till 70% av egen erfarenhet från print advertising (vi körde årsbokningar/helsidor tidigare)). Jamba kör dessutom prenumerationstjänster & billar 30 spänn i månaden för er som har missat det finstilta.. slutar de med annonserna idag så kommer de dra in bra med stålar i säkert 6 månader till. Personligen anser jag dock att affärsmoralen kan ifrågasättas.
För övrigt är vår orderingång mycket stark hitentills i september, vi hoppas september & oktober slår vårens rekordförsäljning. Förmodar dock att det är pga att folk har kommit tillbaka från semester osv, vi kör ju bara B2B..
Edit edit edit: Jag är inte vaken än och drar tillbaka mitt uttalande om Netonnet, jag förväxlade de med ett annat bolag.
|
Jo precis, Jamba har ju så att man måste avboka sin "prenumeration", tvekar på att det är många som förstår det.
En sak som dock. skiljer sig från Jamba och vanliga webbsidor är ju att man direkt när man tittar på reklamen kan dra upp telefonen och knappa in koden, jag vet inte hur många det är som ställer sig upp och går till datorn för att kolla in en hemsida om den visats i tvrutan.