|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
De flesta säger att keywords i domännamnet inte gör så stor skillnad. Jag upplever dock att det gör ganska stor skillnad. Det finns många faktorer som gör att den typen av domäner rankar lite bättre än andra. Även de som säger att domännamnet inte har så stor betydelse håller förmodligen med om att det blir lättare att få inlänkar med rätt ankartext när man har en keyword.tld.
Jag hade ändå valt påhittatord.com framför keyword.cc. Det är endast ett eller två nyckelord som får plats i ditt domännamn och förmodligen så finns det minst ett 50-tal ord som du vill ranka bra på. Har du dessutom en mindre vanlig tld så kommer du att tappa typins till .com och .se varianten av domännamnet. Du förlorar en del av dina återkommande besökare och ovanliga samt "spammiga" tld´s gör att du får färre klick i serpsen (som jonny var inne på). Nackdelarna väger på så vis upp fördelarna.
Allt annat lika så bör .com inte ranka bättre än .cc i Sverige. Men jag väljer hellre en halvbra .com framför en bra .cc alla dagar i veckan.
|