Citat:
Originally posted by ztream@Jun 29 2008, 17:12
Att skaffa en egen toppdomän är lite som att dumpa 200 ton jord i någon rumänsk insjö och tro att man skapat ett bra alternativ till Stockholms skärgård gällande mark, boende och turism.
Nya toppdomäner kommer inte ha någon nämnvärd påverkan på de etablerade. Ingen använder .eu, vem kommer då använda .dan, .kuk, .sweden, .cool...
Antagligen ingen
|
Bero på vad folk skaffa domänen för? För vanliga Svenska småföretag, så är antaligen andra domäner än .se , .com och .nu värdelösa. Det där att man skall skydda sitt namn i varje världsdel, blir bara dyrt och meninglöst.
Men många skaffa också domäner för SEO uppgifter, då kan nya topdomänerna vara intressanta.
Men för Svenskar är nog .se det som smäller högst. Jag tro att framtidens fokus bör nog mera lägga på innehåll än på domäner.
Värde på domäner idag är inte särskilt högt, verka mera ha blivit någon spekulations industri, kan jag hitta en korkad jävel som vill ha mitt domännamn, se bara här på wn.
Men det kommer nog finns tjänster , där man kan få en egen hemsida på internet under lämplig topdomän som t.e.x google eller youtube..