Citat:
Originally posted by scrdj@Jun 29 2008, 00:40
Tänkte hör lite om vad ni tror om .se i framtiden. ICANN sa att de räknar med att domänerna kommer att ta slut 2011, således borde priserna på bra och halvbra domännamn stiga inom bara något år.
Detta är vad jag tror iallafall. Jag antar att det bara är fler och fler som upptäcker den här branschen och ger sig i jakt på det stora fyndet - och bristen på bra domäner blir bara större och större.
Så till min fråga: Tror/Tycker ni att det är värt att sitta och hålla inne på de domänerna som faktiskt är bra och sälja dessa först om ett par år istället för att försöka sälja dessa idag?
|
Du har läst en i många avseenden fullständigt felaktig artikel som blandar ihop olika begrepp. Det som befaras ta slut inom en ändlig framtid är ip-nummer, därav IPV6. Möjligtvis skulle det kunna anses att domännamn under .com är slut den dagen t.ex. alla kombinationer L och N upp till 8 positioner är slut men där är vi inte ännu. Vad som gäller din fråga är rekommendationen att utveckla domänerna så gott du förmår eftersom det påverkar en mängd värderingsfaktorer.