Citat:
Originally posted by goose@Jun 28 2008, 08:59
vaddå kostar det 2000kr att ändra sitt telefonnummer hos 121.nu ??
|
Nej, inte att ändra telefonnummer... Det var så vitt jag vet gratis.
Däremot när man gjorde det så lade säljaren per automatik på lite extratjänster och ville avsluta samtalet med "Ja, men då skickar jag en orderbekräftelse på det här, så blir det två tusen kronor" (notera än en gång att jag inte memorerade det exakta beloppet).
Det var först när jag ifrågasatte vad det var som kostade pengar som hon talade om att det var en det ena och än det andra (trots att jag aldrig betalat ett öre till dem tidigare så var det tydligen per automatik man lade till det här).
När man sedan tackade nej var det halvt omöjligt att få människan att inse att jag inte var intresserad, och att hon fortsatte att mala på om hur otroligt viktigt det var att synas med länk på
www.121.nu osv. Och kan tänka mig att många företag faktiskt kan gå på det. Och visst, pengarna det handlar om är inga stora pengar, men av princip betalar jag aldrig till katalogföretag, utan de gångerna vi vill marknadsföra oss på något sätt gör vi det på eget bevåg.
Till webdoc: PM är skickat. Tycker att det låter bra som du säger att ni vill se till att förbättras.
Edit: stavfel