Citat:
Originally posted by JonathanS@Jun 27 2008, 09:27
Ponera att du har en affärsidé, med ett tillhörande namn som är upptaget under t ex .com.
|
Så om binero varit upptaget under .se och .com när ni bytte namn så skulle du i framtiden tycka det var okey att branda varumärket binero.hotell utan .se och .com?
Citat:
Det som kommer få en verklig betydelse därefter är din position i olika sökmotorer
|
Binero växer ju så det knakar och är ett framgångsrikt företag, detta trots att man återfinns djup ner i serp'en på titel-sökorden. Jag tror domännamn kan appliceras direkt på gammal vetenskap om varumärken och vad som är viktigt.
Citat:
(fler toppdomäner = fler lediga domäner = värdeminskning på tidigare registrerade domäner)
|
Man pratar om att det även kan bli tvärt om, alltså att domänsystemet blir för grötigt när man utöver domän även måste memorera TLD. Ser du den risken också eller är du odelat positiv?
Vi får hoppas att detta medför något positivt, framtiden får utvisa.