Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-25, 15:42 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Jun 25 2008, 15:31
Okey, så vad är alternativet till Borg då klein? Skyddstullar på alla utländska biltillverkare? Nu vill jag inte försvara den sittande regeringen då jag anser att de har gjort ett flertal misstag den senaste tiden. Regeringen skall INTE skydda privata företag.
Det är väl knappast lågkonjunktur för att ett av sveriges många industriföretag sparkar 10% av sin arbetsstyrka i sverige. Lågkonjunktur är det för att inflationen är skyhög, börsen går åt helvete och att oljan kostar dubbelt så mycket som för 2-3 år sedan. Du borde ta och justera din radar lite klein.
Jag tror inte något parti är speciellt intresserat av skyddstullar av det slaget idag =) Om det vore så väl att en politiker hela tiden kunde göra det som han tror är bäst för landet så skulle allt vara mycket enklare och landet förmodligen mer välstyrt men nu måste man alltid ta hänsyn till vad alla andra ska tycka (framför allt media då).

Njao, ökad arbetslöshet följer ju också av en lågkonjunktur även om man inte kan dra några slutsatser av en enskild händelse på det viset....