Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-25, 14:16 #32
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Vad jag menar med "branding" av .com är den återkommande exponering i all media, print,tv,radio. Det är ju användningen i dessa sammanhang som gör att .com som tld nöts och nöts in i folks medvetande och blir det första man tänker på t.ex vid direkt navigering. Vilket med tanke på den stora marknad och enorma omsättning som finns med domänparkering visar på att sökmotorer inte är enda sättet att besöka en website på. Det är ju trots allt dessa möjligheter till monetisering av de type-ins som gör att man behåller domänerna om de går >= break-even på årskostnaden, vilket i sin tur skapar "bristen" på bra domäner och driver upp priserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Trots det fortsätter .com-TLDn att tappa på den Svenska marknaden till fördel för .se (och faktiskt .nu).

Precis, av samma anledning som ovan, .se finns mer och mer i svenskars medvetande, för att exponeringen och kännedomen ökat. Jämför man .se med för 6-7 år sedan är skillnaden väldigt stor på den punkten. Sverige är klart inte ensamt om detta, samma sak händer i betydligt större länder.

Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Jun 25 2008, 11:01
Själv föredrar jag keywords som har betydelse (eller användning) på såväl Svenska som Engelska och jag får för mig att vi i större utsträckning kommer att se verksamheter och företagsnamn i Sverige som bygger på engelska ord. (men det har jag bara fått för mig..)
Kan bara hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Kika gärna på sidan 5 i Nominets rapport för att kika på den globala tillväxten av domäner (1 år tillbaka i tiden) och sen kan du själv sia om framtiden!!
Jag siar samma sak som tidigare! globala tillväxten ökar precis som världens befolkning ökar och även internetutbyggnaden. Det finns absolut utrymme för nya (vettiga) tld:er.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat