Att man föredrar .com eller .se beror snarare på ett invant beteende än att toppdomänerna skulle vara "varumärken". Beteenden kan man alltid ändra, det har vi sett tydligt med stödet för internationella tecken (i e-postmeddelanden/hemsidor och i domännamn).
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 25 2008, 09:48
Jag tänker på att dom redan har kunder. Har man kunder exponeras tldn, exponeras tldn kommer nya kunder.
|
Jag tror du överskattar New.net. Deras "toppdomäner" kräver alldeles för mycket av användarna/operatörerna för att de ska vara någon faktiskt nytta. Känner du någon som har en .xxx eller .mp3 domän? Eller har du någonsin sett en sådan domän? Min personliga uppskattning är att New.net har ett väldigt begränsat kundantal (vad det gäller deras "toppdomäner") och att detta inte har någon betydelse (snarare tvärtom, eftersom de har gått rakt emot ICANN i flera års tid) för en eventuell förtur.
Sist men inte minst, hur stor betydelse har egentligen en toppdomän när alla ändå bara använder Google?