Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-23, 20:34 #23
ChristianKarlsson.ses avatar
ChristianKarlsson.se ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 85
ChristianKarlsson.se ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad
Medlem
ChristianKarlsson.ses avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 85
Är i samma situation, skall köpa ny telefon och sitter och väger mellan diamond och iphone. Just nu lutar jag åt diamond.

Apple verkar vara ett företag som är rädda för funktioner. Alla deras produkter är snygga, användarvänliga men det finns alltid något som fattas. Några exempel, 1:a generationens iPhone saknade tredjepartsprogram. Ipoden skulle aldrig ha video. Men ge Apple tid och tillslut övervinner förnuftet rädslan för funktioner. h34r:

Själv skall jag ha telefonen främst för epost och för planering och ev. för webbsurfnnig. Jag kör Exchange så det är ett måste. Eftersom Apple äntligen insett att exchange är en väldigt bra sak har de nu utrustat iPhonen med exchange. Hurra. Tyvärr verkar inte iPhonen ha någon today-skärm, vilket ju är ett måste för mig.

iPhonen är stor (relativt) och den säljs enbart hos Telia vilket innebär att jag måste byta... Dessutom har inte Telia avslöjat pris än. $199 är bara ett rekommenderat pris, det blir dessutom plus moms och den obligatoriska bufferten för ev dollaruppgång (eller vad den där bufferten nu är till för) och så givetvis kommer en ev. kraftig månadsavgift...

Har iPhonen Turbo-3G eller bara 3G? Demostrationen som Jobs gjorde på keynoten skriker 3G, men det står ju HSDPA i specifikationerna. Men varför demonstrera bara 3G? märkligt...

Generation 2 av iphonen är väl mer av en version 1.1. Samma gamla kamera, låg upplösning på skärmen osv... 3G och GPS skulle funnits med från början. Men ny baksida. I plast. Vågat.

Och nu till de saknade funktionera. Den saknar mms. MMS är en rätt dålig funktion enligt mig själv, men folk använder det vilket innebär att jag får MMS skickat till mig. Apple är som sagt livrädda för funktioner så MMS har dom inte vågat ta med.

Jag var förvånad när Apple släppte första versionen av iphone utan videochatt och jag är ännu mer förvånad nu när den har 3G. iChat på iPhonen vore en så häftig grej. B)

Varför är blåtandfunktionen så kraftigt begränsad? Var är A2DP? Varför kan jag inte köra iphonen som modem via blåtand eller ens via sladd...?

Saker som gör att jag ändå funderar på en iPhone är dels att den är bra för musik, dock är 16 GB för lite för att kunna slänga min gamla iPod, Appstore verkar vara en kul grej och så är den ju rätt snygg.

Men jag lutar ändå åt en Diamond. Tvekar inte att iPhonen en dag kommer bli en jättebra telefon, med som med alla Apples produkter så får man vänta några generationer innan produkten blir bra.
ChristianKarlsson.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat