Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jun 22 2008, 20:44
Det är snarare så att risken är större att blivande eller varande terrorister (jag räknar även de som sponsrar terrorister på olika sätt som terrorister här) är bosatta i Sverige än att några terrordåd drabbar landet. Självaste bin Ladin själv var ju en del i Sverige på 70-talet. Också dessa hoppas man säkerligen att det ska bli lättare att få tag i. Terrorism är ofta en internationell verksamhet och det kräver då också att många länder samarbetar.
|
Så är det och jag har hört från äldre byggnadsarbetare som har jobbat för skanska (skånska då) om hur de skulle få utlandstjänst på Bin Ladins och hans fars olika företag.
|
Kan säkerligen stämma men nu har det ju kanske inte så mycket med terrorism att göra om man jobbar på bin Ladin-familjens bolag på olika ställen i världen.
Citat:
Originally posted by -hubbert@Jun 22 2008, 22:12
Att tro att talibaner i Sverige skulle ge instruktioner till de i Afghanistan är mer än lovligt naivt.
|
Det vet jag inte om någon tror? Däremot finns det personer boende i Sverige som haft nära samröre med terrorverksamhet i t.ex. Tjetjenien, Irak och Somalia.
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert
...angiverilag. Dvs du skall ha skyldighet att på något sätt ingripa när ett brott begås.
|
Med tanke på hur många (framför allt unga) människor agerar idag så tycker jag det kan vara en bra idé. Det behövdes inte direkt för 50 år sedan men nu tror jag den kan vara bra...