Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-22, 23:51 #33
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Originally posted by -autosvar@Jun 21 2008, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Ingen domän under .se är förunnad någon annan - felet han begått är att han på ett misskrediterande sätt accosierat kommunen med nämnda sida och därigenom eliminerat trovärdigheten för en ev. tjänst.
Lite http://www.iis.se/docs/beslut_eskilstunakommun.pdf.

Jag förstår vad du menar, men jag anser det inte vara riktigt samma sak.
Det står fritt för vem som helst att registrera lediga domännamn under .se, men det står också fritt för vem som helst att ansöka om ett tvistemål..
Sedan har jag i ganska många trådar skrivit om att det står innehavaren fritt att använda sin domän på det han/hon önskar (naturligtvis), men i detta fall har det varit till registrantens nackdel att använda ett parkeringspragram..tydligen.
Jag har gjort det förr, men tål väl att upprepas - Jag anser INTE att de av .SE utsedda tvistelösarna handlar och dömer konsekvent - i braun-ATFen gick det utmärkt att använda parkeringsprogram - i detta falla inte. Jag tycker att det är riktigt illa att det ska vara ett lotteri vem du ska få som tvistelösare och hur denne ställer sig till parkeringsprogram - helt klart förkastligt.
Sen kan jag väl gissa mig till att om registranten skulle varit kommuninvånare och gjort något kommuninriktat innehåll till sidan så hade resultatet kanske blivit ett annat. Jag anser inte (som många andra kanske gör) att Merlana Global Corporation (eller vem som nu verkligen står bakom) har agerat i ond tro - Domänen var ledig att registrera, vilket de gjorde - att de sedan temporärt placerar den i ett parkeringsprogram tills deras framtida planer för domänen sjösatts är väl inget fel (skriver så för det var ungefär det ordvalet som räddade Name Navigation i Braun-ATFen).
Nej - ska denna typ av domäner hanteras på speciellt sätt och räknas som självklara fulregistreringar så är det .SE´s förbaskade plikt att lyfta undan dem från att vara registreringsbara i förstläget - att först tillåta registrering och sedan tycka att det är ok att kommunen pungar upp runt 20-25K för att få den överförd är ingenting någon annan tjänar på ...förutom då .SE själva - luktar sämre i min näsa..
Jag skrev lite relaterat just därför Inte samma sak men det var intressant att det fanns en atf på en annan *kommundomän.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat