|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
gummianka - kloka ord!
Det där med geografiska platser är ett kapitel för sig som jag haft ganska roligt åt ett par gånger.
Tar vi exempelvis "vasastaden.se" så är den reserverad - men knappt en käft under 65 säger "vasastaden" utan "vasastan" om stadsdelen i Stockholm - även Google och Eniro har anammat detta - men inte .SE
En annan.. lite av ikon för Stockholm är ju "plattan" dvs Sergelstorg - vilket man då får förmoda att .SE reserverat, men icke för den sitter Bolama på. Men då kan ju "tyckare" anse att den rätta adressen borde vara att reservera "sergels-torg.se" eftersom platsen är uppdelad av två ord - men den adressen lyser fortfarande ledig..och då registreringsbar.
Landet "jugoslavien" - som inte existerar längre är reserverat..
.SE väljer att reservera domäner som "forenadekungariket.se" och "xn--frenadekungariket-zzb.se" men struntar i "storbrittannien.se" och "unitedkingdom.se"
.SE väljer att reservera "heligastolen.se" och påstår att det är ett land (fast det är ett ämbete) men struntar i att reservera landets egentliga namn "vatikanstaten.se"
Hmm gummianka - är du en sån där "kriminell fulregistrerare" ?
Skämt åsido - jag tror att många glömmer att det är frågan om tvstlösningar - dvs att en part anser sig ha mer rätt än den andre - finns inget kriminellt i det alls om man skulle förlora en ATF - det är mer att .SE myntat vissa registranter som "fulregistrerare" och som något nedvärderande och dåligt - men själva tjänar de pengar på dessa precis som på alla andra registranter. Och jag behöver väl inte nämna några namn, men det var "någon" som uttryckte Göran Glück som "vår mest betydelsefulle kund"....och det var inget ombud..
|