Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-22, 11:22 #26
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Det där sista håller jag verkligen med om, sen tycker jag ju iofs att dom borde kunna klara sig ganska bra på 750.000 årsavgifter/år.

Dom flesta "geografiska" domäner är ju skyddade (och varför inte alla är det kan man ju bara spekulera i), samtidigt är det ju svårt att täcka in alla kombinationer av ord.

Fast som jag tycker, så är, eller bör, ju Eskilstuna Kommun vara ett skyddat varumärke (vilket inte spelar någon roll i registreringsförfarandet, jag vet) hade han däremot registrerat bara eskilstuna så hade jag haft svårt att se att kommunen kunde anse sig äga det (vilket väl är orsaken till att dom är spärrade), vidare så stämmer det ju att ordet "kommun" anger en inriktning på sidan som inte stämmer (vilket inte heller är emot reglerna, jag vet) men beslutet säger ju också (vad jag kan utläsa) att det i det här fallet hade varit BÄTTRE om han haft en inriktning på sidan som haft en verklig anknytning till Eskilstunas Kommun, men det verkar också som att det är den som ansökt om ATF (EK) som bestämt att det ska tala emot, medans det väl normalt hade ansetts vara ett varumärkesintrång OM han gjort det (om ni förstår vad jag menar)

Så som du säger, det är läskigt med inkonsekventa beslut, det ger ju inte direkt en stabil grund att bygga ev. verksamhet på. Vad händer om Stockholms Kommun får för sig att dom vill ha stureplan.se ?

Man skulle ju kunna tänka sig en tidsgräns, att det ska ansökas om ATF inom en viss tid, och en rimlig följd av det blir att man skiljer på innehav och användning (som man oftast gör när det gäller andra saker)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat