Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadC
Hur är man riktigt funtad om man inte tror att det ska bli sån här uppståndelse över detta :-) det är ju inte ett litet företag det handlar om utan en kommun ;-)
|
En normalare reaktion än att koppla vidare till en p*rrsida skulle vara att fullfölja idén och skapa en bättre informationstjänst runt aktiviteter och evenemang än kommunens egen. Vem vet - kanske hade kommunen på sikt stött honom ekonomiskt eller integrerat den med huvudsiten. Problemet som jag ser det är ju att kommunen är liten och marknadsunderlaget ytterst begränsad, men med bra information kanske det kan locka lite besökare från "bygden" och peppa turister till att spendera mer pengar. Och Ja - med det namnet och det innehållet skulle han ändå förlora i ATF.
|
Jag tänker som du. Varför är det egentligen ingen som har anammat den idén ?
(är det någon som haft den och lagt ner den eller försökt och gett upp så får man gärna berätta)
Det borde vara en tjänstesektor som ju är helt oexploaterad (eller rättare sagt, en nischning av den som är det) där man om man kan leverera ett framgångsrikt koncept borde kunna gå att sedan återlansera igen och igen i större städer, hur många upplever idag att kommunens sida är i nivå med dom sidor man normalt besöker, när det gäller servicegrad och utveckling.
Sedan är det ju så att dom områden det skulle beröra, ofta är områden där det är en hel del pengar involverade, och där besökaren/kunden också kanske är mer öppen för "vägledning", det kan ju vara allt från bygglov, mäklare, jurister...
Ett annat exempel på tjänster som jag vet efterfrågas på den typer av siter är hitta/boka läkare, en tjänst som ju knappast blir sämre för att man inkluderar även privata läkare som inte är en del av landstingets system...