Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-19, 23:43 #10
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by emilv@Jun 19 2008, 20:20
För datainsamling rekommenderar jag att du håller dig till PHP då du har både smidiga reguljära uttryck och API:er för XML-tolkning. Möjligen kan Ruby eller Perl vara värt att lära sig i sammanhanget men ASP.NET känns som ett steg tillbaka.
Låter inte riktigt som att du jobbat så mycket med .NET Kan man .NET finns det snarare stora fördelar genom att man till stor del kan använda samma språk och bibliotek oavsett av vilken typ av applikation man ska bygga. Vill man ha en webbsida på en webbserver och en applikation för spindeln som snurrar på en jobbserver kan man använda samma klasser och metoder vilket gör att man sparar tid och får enklare att hålla ihop hela lösningen. XML och regex är en så naturlig del av .NET som något kan bli. Dessutom har du trådhantering vilket jag inte tror finns i PHP (rätta mig gärna om jag har fel) vilket kan ge stora vinster om det handlar om en större variant av en spindel.

Jag har byggt ett par specifika spindlar och det har fungerat utmärkt att bygga i .NET och C#

Majball, om du funderar på att använda .NET kan jag rekommendera Html Agility Pack där du kan jobba med ett html dokument på samma sätt som ett xml dokument på ett grymt smidigt sätt och mer eller mindre använda en variant av xpath för att lokalisera element i ett html dokument.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat