Citat:
Ursprungligen postat av emilv
För datainsamling rekommenderar jag att du håller dig till PHP då du har både smidiga reguljära uttryck och API:er för XML-tolkning. Möjligen kan Ruby eller Perl vara värt att lära sig i sammanhanget men ASP.NET känns som ett steg tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.st
I ditt fall handlar det inte om så mycket information men generellt tycker inte jag att man ska lasta webbservern med jobb som ska/kan köras i bakgrunden. Den typen av jobb ska rulla på en applikations eller job server.
|
På Levonline kör vi kunders cronjob (och SSH) på andra maskiner än webbservrarna. Jag tvivlar på att det finns särskilt många delade webbhotell som tillåter SSH-inloggning till webbservermaskinerna.
|
Vi erbjuder cronjobs men inte SSH-access. Kanske skall särskilja det för tydlighetens skull ?
Man kan alltså erbjuda cronjobsfunktioner utan att för den sakens skull ge användaren full SSH-access.
Sen tycker jag absolut du kan köra det hela på webbhotellet och inte via egen server då det handlar om så lite information samt att det är ett hobbyprojekt.