Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-19, 09:57 #18
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag som Nyköpingsbo blev intresserad av att kolla up denna person och började med att gå in på hemsidan där det sedan igår tydligen är ett medelande som lyder:

Citat:

"Hej, skriver med anledning av uppståndelsen kring www.nykopingskommun.se.

Min första tanke med domännamnet var att själv, och/eller med hjälp av andra, starta en hemsida för Nyköpings kommun där det står om vad som händer i staden. Efter att ha pratat med andra nyköpingsbor har jag fått uppfattningen att man saknar en sida där nyköpingsborna själva kan mötas och ta del av de nöjen och aktiviteter som erbjuds. Vidare hade jag en tanke att bryta ner det på folklig nivå, te x *där fotbollslag *kan kommunicera med varandra och lägga ut bilder så att släktingar har möjlighet att följa exempelvis sina barnbarn. Gick ut och sökte lite och såg till min förvåning att www.nykopingskommun.se var ledigt. Men då min tid att starta och bygga upp denna hemsida inte fanns så ville jag att Nyköpings kommun i första hand skulle få möjlighet att ta del av mina tankar. Jag kontaktade då kommunen och berättade att jag är ägare av domänen www.nykopingskommun.se och frågade om de var intresserade av den. Deras uppenbara ointresse gjorde mig upprörd och jag kände mig ignorerad som kommuninvånare. Av ren frustration länkade jag hemsidan till en porrsida. Trodde inte att det skulle bli en sådan uppståndelse kring detta. Nu i efterhand kan man se hur stora konsekvenserna blev vilket jag bara kan beklaga. Att det skulle vara utpressning kan jag inte förstå, för det har aldrig varit tal om pengar. Men skulle Nyköpings kommun nu ändå vilja ha domännamnet så får de köpa det och pengarna går då till välgörenhet. Tyck gärna till!

Apropå kommentarer om pengar
Från början handlade det inte om pengar utan endast om en idé att förbättra ngt. Men nu är jag sur och jag kommer sälja sidan till högst bjudande. Pengarna kommer gå till att stödja en förening i nyköping. Jag funderar just nu på Nyköpings ridsällskap, Bullersta, just för att kommunen inte satsar på tjejerna utan killarna i NH90."
Hur är man riktigt funtad om man inte tror att det ska bli sån här uppståndelse över detta :-) det är ju inte ett litet företag det handlar om utan en kommun ;-)
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat