|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Men alltså, vi är ju en demokrati (och det enda sättet bort från DET är ju en kupp, och det känns avlägset) så skulle vi nu få till exempel SD i riksdag och regering, så är ju det för att folket, vi, har valt att ha det så, det kan vi ju liksom inte skylle på någon annan.
Vad jag förstår så gäller det avlyssning till och från sverige, och inom sveriges gränser får det inte användas (oui, jag ser risken för övertramp, precis som att det finns massor av exempel på att t.ex. CIA varit involverade i insatser inom USA) men det bör ändå innebära en möjlighet för patrikweb och hans konkurrenter att säkerställa (och ta betalt för) att trafik inom sverige verkligen bara går inom sverige.
Sen är jag helt inne på PW linje att radera loggar och kryptera, man behöver inte underlätta för "staten", men, och det här är nyckelfrågan, i ett land, en värld, där människor inte tar enskilt ansvar, så måste den här typen av system finnas..
Och appropå system, alla ni som ser "Staten" som den stora fienden, och är rädda för att det här ska leda till övergrepp, om det var statens mål och mening, tror ni inte att dom har tillräckliga resurser och möjligheter som dom kan missbruka redan idag i så fall ? Eller är det just mail och datatrafiken ni skickar som dom kommer använda ?
|