Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-18, 04:46 #97
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Då har vi fler sajter vi kan förbjuda samtidigt
Hur man bygger sin egen hembrännings apparat? = Brottslighet
Youtube bårde stoppas , hur många © begås inte där = Brottslighet
IRC:en bårde blockera , det vet alla, att på IRC:en ser bara elaka hackers och planera brott = Brottslighet
Datejningsajter , hur mycket synd och våldtänker begås inte via datejning sajterna = Brottslighet.
Eller alla utlänska spelsajter bårde förbjudas, svenska spelmonopolet måste upprätta hållas till varje pris = Brottslighet.
Eller alla som köper sprit utomlands. God templar maffian måste få sin vilja igenom = Förbjud
När vi ändå håller på , varför inte sätta ut en polis vid varje rödljus och bevaka att vi inte gå emot rödgubbe också.
Sedan tycker jag när rör oss bland andra människor så skall vi gå takt , titta framåt och skall hålla exat 1,25 meter lucka till den som går framför. ( Inga jävla b*gavstånd )
Osv osv osv.
Om man nu vill komma åt brottslingar, varför förser man inte alla dömda sexuallbrottslingar för med elektronisk märkning? Risken är faktiskt större att en sexuellförbrytare skall återfalla i brott, än att IRA spränger Riksdagshuset i luften.
Eller varför inte ta pengar från FRA budget får ingång vår polis, så den fungera och utreder brott ingen.

Du är helt ute och cyklar i dina jämförelser, Klein.... Du går från otvivelaktigt brottsliga verksamheter som terrorism och barnporr till Youtube, IRC och datingsajter och förväntar dig att någon ska ta det på allvar? En tioåring kanske hade resonerat på det viset (men troligtvis inte) men jag tror faktiskt inte våra politiker eller FRA gör det.

PS. Det är inte olagligt att gå mot röd gubbe. DS.
Jag säger bara följderna av dina påstående! Skall man blockera allt som brottsligt, då skall man vara konsekventa också.

Det var någon tyckte att man att skulle censurar TPB bara för det var olagligt, då menar jag bara att man skall utveckla detta vidare, och börja förbjuda mera. Skall man ha moralpanik, kan lika bra löpa lina ut, förbjuda allt hemskt. Om Ni kan inte förstå ironi i detta , så är problemet inte mitt.

Våra politiker vill införa en lag som ge staten rätt och analysera våra liv.. Nu ser det dock ut som att man gör nödlösning, dvs man Datainspektionen får insyn i FRA verksamhet fram till 2011.

Jag inte sett några vettiga argument för FRA lagen, någon mummlar om säkerhet och Ryssen. Sverige har inte varit i krig sedan 1811. Dom ubåtar vi jagade på 80 talet och 90 talet, var minkar eller fiskebåtar. Nu är det nya hjärnspöket hos säkerhetsfolket , för att dom skall få mera pengar till sin verksamhet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat