Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-17, 13:37 #81
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 17 2008, 11:18
Missbrukas av vem och för vilket ändamål ? Jag förstår inte riktigt vad ni är rädda för, som jag sagt, jag gillar kanske inte att staten har koll på allt jag gör, men när det gäller just det här så är jag helt oberörd, tror ni att nån på FRA sitter och tjuvkollar era små gosemejl som ni skickar till flickvänner och fruar, eller kollar när ni försöker att sy ihop ett svartjobb som snickare eller...
Vad är det som hindra dem att inte kartlägga våra liv.

Du har knapps insyn i deras verksamhet, vi pratar faktiskt om en myndighet som är så hemligt, att den inte ens finns på kartan.

Jag är inte emot lagar som upprättar landets säkerhet, men jag är skeptiskt hur den här lagen har tillkommit och hur bråttom man har klubba genom den.

Läs på lite, om t.ex IB Affären..

Vad är det som säger att vi inte får IB Affären 2.0 framöver?
Vem övervakar FRA, att dom inte gör övertramp?
Vem garantera att enskilda medborgare inte får sina liv förstörda om myndigheterna begår misstag?

Vem garantera att FRA möjlighet att kartlägga trafik inte används för andra syften?

Men det är ju så lätt, då kan man ändå hänga på ett antal möjligheter också, t.e.x låta skattemyndigheterna granska webbutiks mail osv osv.

Eller tänk hur praktisk det vore för polisen att förväg veta vilka som t.e.x kommer delta i en demonstration?

Eller varför inte bygga en åsiktsregister , där man t.e.x stänger ute folk som har fel åsikter att få tillträde till riksdag?

Eller tänk smittskyddsinsutiet kan säkert använda FRA som hjälpmedel för att ta reda på vilka du har haft sexuella relationer med,som du har mailar eller SMS dem?

Eller journalister som har källor som kanske uppge saker som avslöja pinsamheter om t.e.x polisen, tänk vad praktiskt det vore att snabbt kunna tysta dem?

Eller varför inte fattigvården får övervaka sin klienter vad dom gör på internet, t.e.x om dom köper droger?

Möjligheterna kan bli oändliga FRA lagen.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat