Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2006
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2006
|
Jag är så gammal så när jag var liten var det kallt krig.
De onda avlyssnade och övervakade sina medborgare hela tiden och om man inte såg upp så skulle de ta över även här och alla bli avlyssnade och kontrollerade.
De goda kämpade emot men för att kunna kämpa emot ordentligt så måste man i hemlighet kontrollera och avlyssna såna som man inte kunde lita på, de som inte förstod bättre utan trodde att de onda inte var så onda.
Om man inte i hemlighet kontrollerade, avlyssnade och registrerade de här som man inte kunde lita på så skulle de onda ta över och så skulle de onda fortsätta med att kontrollera, avlyssna och registrera alla de i sin tur inte litade.
Sens moral: Staten vill gärna avlyssna, registrera och kontrollera dig. Vill du det?
För övrigt tror jag att vi missar lite hur stort det här kan bli. Svenska säkerhetstjänster byter regelbudnet information med andra säkerhetstjänster, eller för att uttrycka det rakt på sak, FRA och MUST och KSI och vad de nu heter är underleverantörer till CIA. Ett avlyssningssystem av den här dimensionen kommer naturligtvis att ingå som en del i ett världsomfattande övervakningsnät, där allas våra uppgifter, stort som smått, blir allmänt tillgängliga inom denna hemliga klubb.
|