Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-17, 11:21 #16
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Originally posted by scrdj@Jun 17 2008, 11:17
Oj nu blir jag förvirrad många olika bud. Vad är det som stämmer?
Vi har inte avtalat om någon betalningstid. Jag satte tio dagar, efter att ha skickat den första ville de ha med en spec som jag bifogade och fick därefter ett ok via mail.
Sedan ringer hon som ska betala fakturan (Från Visma outsourcat) och vill att jag ska skriva dit ett orgnr För det måste det stå enligt lag. Så då pillade jag dit den på ett finurligt sätt och sedan var allting frid och fröjd och pengarna skulle betalas in i slutet på förra veckan enligt henne.
För att återgå till ditt problem istället för att diskutera principen: om du på något sätt vill hålla dig på god fot med den här kunden rekommenderar jag dig att ringa till kunden och säga att du enligt dina noteringar saknar betalning för en faktura som borde ha varit betald förra veckan. Om de outsourcar fakturahanteringen kommer de antagligen att bli irriterade och ringa till Visma, annars kan du erbjuda dig att ringa direkt till Visma och påminna dem. Avvakta sedan till efter midsommar, har en betalning fortfarande inte bokförts så skicka en påminnelse _utan_ några småavgifter.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat