Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-16, 15:26 #4
Spiritus Spiritus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Spiritus Spiritus är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Att anställa någon som driver den är uppe till diskussion. Det är dock ingen lösning jag personligen är förtjust i. Det kostar väldigt lite pengar att utöka verksamheten, men det krävs energi och jobb. Med rätt person vore det en prima lösning, med fel lösning får vi stora problem. Rätt person gör det jag nämner ovan på ett bra sätt, fel person orsakar problem. Jag har från andra verksamheter erfarenhet av vad fel person på fel plats kan få för konsekvenser - där den viktigaste är att de suger mer energi än de ger, vilket alltså är raka motsatsen till vad vi önskar. Men kanske blir det så i alla fall.

Det går inte att bevisa att man kan öka försäljningen som jag uppger. Men erfarenheten säger det. Vi säljer mycket till Danmark och Finland t ex där vi aldrig haft någon marknadsföring. Varje gång vi nämns "på nätet" droppar det in några orders. Målgruppen är något tusental personer liten men kan typ tiofaldigas genom en utökning av sortimentet (vi hade större sortiment tidigare men var tvungna att dra ner det för vi klarade inte av logistiken med den tid, de rutiner och de leverantörer vi hade).

Verksamheten har inga kostnader att tala om utöver kostnaden för de prylar vi säljer. Webbshop, och underliggande "affärssystem" är egenutvecklade.

Skälet till att vi vill sälja är helt enkelt tidsbrist och brist på intresse. Jag har ett annat företag som jag tycker både är roligare att jobba med och ger bättre ersättning för nedlagd tid.

Edit: försäljningen rullar på hela året men har en tydlig högsäsong som sträcker sig över ca tre månader.
Spiritus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat