Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Hur ska jag dra av det i min verksamhet då. Ska jag betala designers från min egna ficka med skattade pengar?
Eller ska jag ta emot kvitton skrivna på en post-it-lapp som inte är avdragbara i min bokföring och som jag aldrig får igenom vid revisionen ändå?
Woot, jag fattar inte. Please explain.
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Eller så struntar man i att berätta för staten om precis alla ekonomiska transaktioner du gör i företaget, om du t.ex. köper en design av någon eller liknande. Väldigt mycket smidigare och väldigt mycket billigare för alla parter. Är det bara jag som som är skrupelfri nog att inte ha något problem med detta? Jag vet redan att svaret från 99% av egenföretagare är ett rungande nej, så vet inte varför jag frågar egentligen *
@ Jonny - De flesta vet nog redan vad F-skatt och moms innebär så jag vet inte riktigt vad du ville få fram med din långa uppsats?
|
|
Jag tror han menar att du inte berättar om din intäkter och kan på så sätt använda dem svart hur som helst utan att bokföra transaktionerna. Men det är ju inte där den ekonomiska förlusten/vinsten ligger, bara en bekvämlighet.