Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-16, 12:15 #83
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 16 2008, 11:49
Om du själv annonsrade någonstans, och märkte att det inte gick, att det kostade mer än det gav tillbaka, skulle du vara villig då att förlora lite mindre pengar för att vara snäll hos den du annonserar hos ? Och om du hade en tjänst där du förmedlade annonser, och hade en annonsplats som ingen ville annonsera på, skulle du ha kvar den då även om det faktiskt kostade pengar, för att vara snäll...
Nu är detta ett hypotetiskt resonemang eftersom det aldrig kan vara så...
Inget av ovanstående kan vara ett rimligt skäl (i mitt tycke) för Google att avsluta/stänga ett konto. En website som har för annonsörerna/Google olönsamtrafik kan Google reglera med smartpricing, alt. strypa annonstillgången, eller hur?

Att på livstid stänga ett konto med ovan nämnda skäl är absurt, om det nu skulle vara så att det sker.

Jag är säker på att 95% av alla AdSense publicister skulle självmant ta bort dåligt konverterande annonser om denna information fanns att tillgå, för att undvika smartpricing eller avstängning.

Google utnyttjar sin nära-på monopolställningn och dikterar, återigen i mitt tycker, regler och villkor som osar dålig affärsetik. Och de kan göra det, därför att likvärdiga alternativ saknas idag.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat