Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-16, 07:29 #52
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 14 2008, 09:06
Men samhället har ju dom senaste 10 åren gått mot att det idag är mer eller mindre accepterat att t.ex. ladda hem filmer och program på TPB, detta helt oavsett vad lagar och förordningar säger, detta samtidigt som många också säger sig skulle kunna tänka sig att betala för för sig, om...OM...om risken att faktiskt åka fast var större, att tjänsterna var bättre utvecklade...

Hur tycker Ni att vi ska göra då, någonstans så måste man ju ta ett personligt ansvar, man kan inte BÅDE utnyttja alla som kryphål som finns, samtidigt som man skriker och gapar när något faktiskt försöker göras, om ingen tar ett personligt ansvar, och inget får göras, ska vi bara lägga ner hela skiten då ?
Skulle man inte kunna tänka sig att en sån här lag (bland andra åtgärder) vänder det den allmäna oppinionen, inte på grund av lagen eller dom åtal den som sådan leder till, utan för att....människor faktiskt behöver någon som håller dom i handen...

med det sagt....nu ska jag kolla på säsongsavslutningen på BSG, det närmaste en religiös upplevelse JAG kommer idag....eftersom min flickvän inte är hemma
Jag tro inte fildelning kommer ha acceptans, om det blir en fällande dom emot TPB. Att delar av media branschen är efterblivna, och inte inser att man måste släppa avsnitten till stora TV serier samtidigt över hela världen. Idag finns inga lagliga alternativ och t.e.x en se senaste avsnitt av en TV serier.

Att tro att man kan komma 3 år efter visa avsnitt från TV serier, det går inte längre.. Att man vill titta på avsnittet just när TV4 programtabalåmakare vill det, kan dom också fet glömma.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat