Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-16, 07:15 #51
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by jomper@Jun 15 2008, 15:03
Det är klokt att läsa på lite om kryptering innan man uttalar sig. Freeware-kryptering är definitivt tillräcklig idag om man väljer långa nycklar osv. Det finns en orsak till att många länder haft hårda lagar när det gäller export av kryptoteknik.

Tänk dessutom på att det skulle bli oerhörda mängder trafik de skulle dekryptera, enskilda mail fixar de säkert på några dagar men att generellt övervaka all krypterad trafik blir svårt.

Lagen har fått så pass mycket uppmärksamhet i vanliga media senaste dagarna att det kanske finns hopp trots allt om att den inte röstas igenom på onsdag. Jag kommer stå utanför kl 08.30 och protestera - jag är ändå i närheten på väg till jobbet.
Det man skall göra med andra ord , är att skicka tusentals mail med starka krypton och som innehåller nonsen. ..

FRA skall bara övervaka trafik som rör utläningar.. Men vad har vi medborgare för skydd emot detta? Ingenting alls!

FRA är den mest hemliga myndigheten, ni kan kolla på Eniro flygfoton så existera inte ens anläggningen ute på lovön men titta på sat. foto så finns den där.
Det är bara läsa på om IB affären, vissligen kanske IB var rätt för sin tid, men samma sak kan även hända i framtiden, nu behöver man inga sjukhusspioner längre, utan nu är det din dator som skvallra.
Vad är det som säger att FRA stannar vi endast övervaka utlänskt trafik? Dvs vad finns mekanismen som hindra missbruk av lagen?
Men skattemyndigheten kanske vill ha lite insyn i trafiken också. ( Ojdå! Där försvann stora delar av WN användarbas till farbror blå. :-) )

Jag tycker personligen att man inte skall ge politiker för mycket verktyg att använda emot medborgare.
Eller se på dom där svetsarna vid någon kärnkraftverk som fick sina liv förstörda, bara för det fanns rester av raklödder i en påsen, dom blev stämplade som terrorister , samma kärnkraftkraftverk hade obevakad inpassering nattetid..

Idag har vi en demokratisk regering , men tänk på att SD har klara 4% i optionsmätningar, det kan snabbt mörkna på den klar blå himlen.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat