Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
De som efterfrågades i den andra tråden var ju lägen då en sökning på LL ger träff på en domän som är L-L. Tex ger en sökning på lva analys träff på lva-analys.se men sökner man på lvaanalys så hittas inte den domänen.
Den enda gången det LL ger träff verkar vara i de lägen Google skriver ut "menade du L L".
|
Stopp - nu får du väl ändå tänka efter bara en smula innan du gör ett inlägg!?
För att en domän överhuvudtaget ska bli sökbara och hamna i ett sökresultat - behöver de väl rimligtvis ha ett content och indexerats i sökmotorn- eller har du kunskaper jag inte känner till?
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
|
Citat:
Vad har det med domännamnen att göra? Hittar du något exempel på när en sökning på "LL" returnerar en domän "L-L" så blir jag mer övertygad. Om bindestreck är bra eller inte har diskuterats tidigare, bland annat här: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...indestreck&s=wn
Men jag vill inte spamma sönder en annars seriös säljtråd, så vidare diskussion om bindestreck bör fortsätta i annan tråd, till exempel den nämnda.
|
Eftersom de aktuella L-L domänerna på den sidan inte har eget content, så påvisade jag hur resultat i Google presenteras med och utan bindestreck.
Men du kanske fick för dig att detta fenomen endast gällde "L-L"-domäner?