Citat:
Ursprungligen postat av Jocke
40´000 är ganska liten summa. Jag skulle inte regga ett bolag om det bara är 40´000 per år ja ska fakturera.
|
Jag är 14 år,
40 000 är som en fantasisumma för mig... det jag hade tänkt i så fall är nog att spara det mesta och ha kul för 10K.
Citat:
Originally posted by -Davve@Jun 14 2008, 23:08
Det är lätt hänt att du sätter din mamma i ekonomiska problem, inget jag skulle rekommendera dig.
|
Skulle du kunna utveckla det?
Citat:
Originally posted by -martine@Jun 14 2008, 22:23
Starta eget är en lärorik erfarenhet - informera dig ordentligt först, skatteverket har egna gratiskurser - det tar ett tag att bara ta reda på vad man behöver göra i form av bokföring, momsinbetalningar, fakturering, osv. Sedan beror det väl på hur mycket yngre du är än 16 men i princip tycker jag det är en bra idé att låta din mamma stå för företaget. Det är ju en ganska meningsful sysselsättning men tänk på att du inte tar på dig för krävande uppdrag eftersom din utbildning (får anta att du skolas på något sätt vid din ålder) kan lida. I slutändan och i längre prespektiv är en ordentlig utbildning mer värd än lite snabba pengar just nu.
|
Självklart,
sista året nu innan gymnasium så skolan går ju självklart före.
Gratis kurser, skulle man kunna få en länk till lite information om det?
Citat:
Ursprungligen postat av martine
Kort sagt om dina föräldrar är med på noterna så är det väl en bra idé. Hur har du tänkt få uppdrag?
|
De är bara positivita

Att få uppdrag har jag i alla fall inte sett som något svårt,
dock är ett av hinder som jag stött på är just att jag blivit efterfrågad om jag innehaver F-Skatt.