Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag vet inte om vi verkligen ser på det med så olika ögon ändå. Min kritik riktar sig inte på något vis mot Nunames, de är som vilket företag som helst på många sätt. Det är snarare hanterandet av landsdomänerna som de flesta kritiserat i tråden och det har ju som sagt var inget med Nunames att göra. Sedan kan man faktiskt komma med vettiga argument utan att sitta inne med detaljkunskap i ett ämne (något som många chefer inte alltför sällan tvingas göra) även om det självfallet förekommer en del ogrundade uttalanden också.
Jag påstod aldrig att du satt Bill på pedistal eller något åt det hållet. Jag skrev heller inget om honom som privatperson utan endast vissa slutsatser utifrån det han genom Nunames gjort.
Även om det finns några här som är aningen fientligt inställda mot Nunames så har det mesta som diskuterats här mer med ICANN och landsdomäner att göra än med Bill och Nunames.
Med "regionen" ovan menade jag som synes inte Niue utan Stilla Havs-nationerna. Jag tycker det är lite dumt att ge samtliga Niues invånare något som saknas i övriga stater bara för att få lite goodwill. Det behöver inte göra något gott för regionen i stort i det långa loppet utan riskerar snarare att göra tvärtom.