Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-14, 15:49 #43
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Nu vet jag inte hur djupgående artikeln är men som den är skriven tolkar man det ju som att herr Bill endast investerat i IT (för att få något tillbaka kanske?) i Niue samt sponsrat rugbylag och en skönhetstävling (vilket ju är ganska normal reklam för ett företag). Att han skulle ha idkat någon välgörenhet för att ge något tillbaka till folket är väl svårt att se. Gratis trådlöst internet är väl knappast det första majoriteten av invånarna skulle önska sig?
Tydligen så pass viktigt för invånarna på en av världens mest isolerade platser på jorden, att Vivian vann premiärministervalet pga av denna fråga..
Jag kan givetvis ha fel =) Med tanke på vad han satsat pengarna på så är det hur som helst mycket osannolikt att han gjort det av ren välvilja. Taiwan, Nya Zeeland och Australien (och kanske ett par länder till) hjälper väl Stilla Havs-länderna en hel del redan och det känns som att han borde kollat var i regionen vilka resurser främst behövs istället för att ge 2000 individer i Niue trådlöst internet... Det han gjort har han till synes gjort för att

1) göra reklam för sin verksamhet
2) hålla sig väl med Niue (och kritiker av olika slag)

Jag säger inte att han är en skitstövel eller att han gjort något fel, däremot tycker jag en del försöker få honom att framstå som en "bättre och ädlare" människa än vad han kanske är.

Tror heller inte många av de som kritiserat honom här har gjort det av avundsjuka så det känns som en lite onödig kommentar. Dessutom är det inte honom som de flesta har kritiserat utan främst sättet landsdomänerna hanterats på vilket inte har ett dugg med herr Bill att göra.