Ämne: Webbserver
Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-09, 23:53 #24
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av morphius
Intel Xenon är att rekomendera men den är dyrare än Opteron Processorn, Jag gillar inte amd i huvudtaget (vilket framgår ganska bra) i mina inlägg så jag avråder till amd. det är en budgetprocessor i mina ögon som inte klarar det jag belastar den med. Jag har dock inte testat nya Amd64 men ska beställa en sådan för att se om det har förbättrat sig.
Budget och buget. Det är väl en gammal stämpel som har fått följa med. Om man ska se nu till de nya 64-bitars propparna så är det ju Intel och inte Amd som har problem. Det är Amd som satte standarden och Intel kan inte ta den rakt av utan ska ta en del av den och sedan modifiera den lite... dock inte till det bättre. I dagsläget tycker jag inte att man ska säga att den ena är ett budgetalternativ till den andra. Amd är en fullgod konkurrent till Intel, även kvalitetsmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av qo-naq
Jag ska ha servern i min gaderob eller något. Därför är det viktigt att den låter så lite som möjligt. Undrar om detta kan vara något?

[Bild]

Kostar visserligen ungefär 4000 kr. Men vad gör man inte för att kunna sova? =)
Hm, jämför pris på det där och en vanlig std låda + ljudhuv för ca 3000:-. Har inte kollat själv...
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat