Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Dec 2003
|
Ja, jag vill se hur det kommer fungera när man är utomlands. Unde rmina resor till Thailand använder jag alltid en thailänskt simkort och tar inte ens med det svenska. Dessutom som jag nämnde ovan - skall man surfa på datorn så blir det problem att få mobilen "prata" med datorn ... vilket skit de ger sig in i.
Alla deras framtida tekniska lösningar verkar innebära restriktiva betingelser och gårdagens samtal med den tekniska chefen på bankID gav mig bara ett intryck - hon vet inte skvatt och verkar tyvärr inte speciellt kompetent på telefon. Man kanske förstår att de har bara haft en lösning alla dessa år och då SEB köpte sig in i företaget verkar de vilja få fram andra lösningar, men är helt inkompetenta på vad marknaden vill och hur det används. Saken är att samtalet verkade meningslöst då jag pratade för döva öron - tror hon varken brydde sig eller förstod problemet detta skapar för många.
Det som är skrämmande är att de hade en stor undersökning de gjorde förra året där de intervjuade massor av kunder. Jag var med där och intervjukillen påpekade särskilt för mig att många var just väldigt nöjda med BankID just för att man kunde ta med det på CD, USB, iPod eller annat bärbart minne med sig på resan eller dylikt. Visst - och nu tar man bort möjlighteten - vad är det då för mening att ha kundundersökningar?
|