Citat:
Originally posted by Mats@Sep 9 2004, 18:30
Mitt förslag är att återinföra länkar med ett förbehåll, att inte länka till egna eller sidor med eget intresse i.
|
Håller med till 100%, anledningen till att Regel 1 utformades som den blev, var att jag såg det som en omöjlighet att de runt 10 gratisarbetande moderatorerna som skötte/sköter den dagliga driften skulle ha tid med att sitta och kolla om postaren i fråga har egenintresse i inlägget.
Min tanke är/var att om reglerna är enkla så är det enkelt att leva upp till dom, personligen tror jag det inte är för intet att WN upplevs ha en "högre" nivå.
Om jag hade tid att hänga på WN hela dagarna och moderera skulle man kunna förfina reglerna med vad och vad man inte får länka till, men jag har inte det för jag har ett jobb att sköta, och har inte jag tid så kan jag inte förutsätta att alla hjälpsamma moderatorerna har det heller.
WN drivs inte med vinstintresse alls, moderatorerna jobbar helt gratis, postningarna är tänkt att vara helt okommersiella och informativa ... mao ett bra läsvärt forum.
Jag är helt med på att det är enklare att klicka på en länk, men jag är samtidigt orolig för att alla moderatorerna skall tröttna och WN blir ett skitforum som de flesta andra är!
Alla som har hängt på WN ett tag vet ungefär vad vi vill med denna regel, och postar länkar där länkar passar och moderatorerna låter dom vara kvar, men som jag skrev tidigare.
WN har ca 4000 postade trådar och 382 ligger i papperskorgen, det är ca 10% skitinlägg som postas, som många av oss slapp läsa pga i min mening Regel 1 och underbara moderatorer, och det är det som ger WN högre nivå!
Thomas