Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-11, 22:40 #37
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar

Reg.datum: Dec 2003
Mycket tyckande och tänkande och här kommer lite till.

Kan ju börja med att säg aatt det var grymt skönt med seger och man ska inte ta ifrån Zlatan sitt mål, det var riktigt läckert. Man såg direkt när han träffade bollen att den skulle gå in.
Men den som inte nämns vid något av målen är den som ligger bakom.
Henrik Larsson, han stod för både väggen med Zlatan och passningen till Ljungberg som föranledde Hanssons mål.
För att fritt citera Spaniens lilla mittfältsgeni Xavi "Larsson är en av dom absolut bästa fotbollspelare jag har spelat med", hans storhet ligger inte i läckra dribblingar och snabba ryck utan i hans enorma känsla och blick för spelet, han har en förmåga att göra sina medspelare bättre än dom är. Jag skulle gärna se Larsson i en offensiv mittfältsroll med Svensson som defensiv.

Sen så har jag en del att tycka och tänka om Lagerbäcks laguttagning med, kan väl kort och gott sammanfatta det med att jag tycker han är för feg.
När man ska spela mot EMs defensivaste lag så ska man inte själv ställa upp med en tokdefensiv uppställning.
Jag hoppas verkligen att han vågar lite mot Spanien när han har plockat 3 poäng vi har offensiva krafter som kan störa dom.
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat