Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-10, 10:43 #17
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
Det är svårt med buggar, sitter själv och felsöker och rättar sådana då och då. Generellt så tycker jag man inte alls kan ta betalt för felsökningen, om det inte i slutänden visar sig vara kunden som är orsaken, eller en tredjepartare. Det kan t. ex vara att kunden ändrat arbetsrutiner eller avviker från det tänkta flödet, ändringar i något tredjepartsprogram eller något sådant.

Är det rena felaktigheter i min kod så får jag se till att rätta detta, utan att det ska behöva drabba kunden.

Extra svårt är det givetvis med luddiga buggar, som kanske inte ens kan återskapas. Min grundregel är att jag ger det en halvtimme till att börja med för att återskapa felet, men om inte det låter sig göras får jag höra av mig till kunden och diskutera hur vi går vidare.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat