Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-09, 17:26 #7
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by allstars@Jun 9 2008, 17:08
Jag skall ge support på egen-skriven kod. Du som kund har ju betalat (antaligen ) för en funktion som skall fungera. Du betalar inte för buggar.
Sedan om buggarna beror på att det är någon felinställning på servern så är det inte nödvändigtvis utvecklarens fel, så i det fallet borde han/hon få betalt för den upplupen tid att få det fixat hos webbhotellet/servern.
Om man pratar om något man gör till fastpris håller jag med om att det bör finnas en typ av garanti där konsulten ska lösa buggar utan ytterligare kostnader men om konsulten däremot får betalt per timme redan från början tycker jag inte att det finns samma garantier. En konsult som jobbar på löpande räkning ska ha betalt för allt det jobb den personen gör, oavsett av vad det är för jobb. Jämför det med att anställa någon där personen ska ha lön oavsett vad personen jobbar med under tiden han eller hon jobbar. Många kunder vill inte alls ha det så men då ska man satsa på ett fastpris istället med avtal om vilka garantier som finns.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat