Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-09, 00:14 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Jun 8 2008, 22:01
Som jag förstår det så skulle verktyget användas av återförsäljare för att jämföra priser mellan grossister. Förstår jag dig rätt då?

Med tanke på att de flesta grossister inom de flesta branscher har individuella prislistor anpassade för varje kund, så skulle jag säga att det blir en omöjlig uppgift att tillverka ett sådant verktyg. Undantaget är om grossisterna självmant bidrar med material för att underlätta insamlandet av data. Men grossister är överlag lite smartare än vi återförsäljare är. De skulle inte vilja ha någonting att göra med en tjänst som jämför priser. I längden så är alla typer av prisjämförelser skadliga för säljaren - även om det på kort sikt kan leda till ökad försäljning och bättre vinst.

Nu vet jag dock inte om jag missförstår dina avsikter. Du är lite vag i din beskrivning av verktyget/tjänsten.
Mitt tanke var att skriva ett verktyg som hjälper butiksägare att prissätta, beställa och jemförprisser också! Det som jag upplever
som jobbigast idag, är att hålla kolla på alla prisändringar som görs. Och att kalkylera stora mängder priser..

Även hålla koll på order som läggs emot leverantörer. Det blir gansak mycket jogglera med samtidigt, om man inte har perfekt ordning på saker och ting.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat