Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-07, 09:04 #41
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by claesm@Jun 7 2008, 08:07
Var ledsen igår, körde omkring i Malmö och inte en enda flagga nånstans. Inte en enda affär på Svågertorp, inte en enda inne i stan som jag kunde se. En amerikansk affärsinnehavare som inte då och då stolt flaggar är otänkbart.

Vi borde dippa stockholmarnas påhittade nationaldag och i stället utlysa "Freedom Day" i enlighet med Futurama.

En "Freedom Day" kan alla fira som älskar alla former av frihet, att vi bor i ett fritt land, att vi bor i ett land som kunde vara mer fritt, att vi inte bor i ett ofritt land, att vi är fria och xxx får göra yyy, att vi är fria och får protestera mot att xxx får göra yyy, att vi inte är fria nog att låta zzz istället göra xxx med yyy. Eller vad det nu månde vara.

Freedom!
Det vara ganska lite bilar ute igår även i Fjållträsk, sedan var det 30 grader varmt igår också....

Vem orkar går ut och vifta med lite flaggor då.. Och ärligt tala så skiter jag i om Gustaf Vasa blev kung för 500 år ( För mig är han bara en gubbe med skägg som finns på 5 kr sedeln ) , då återstår att fira 1809 regeringsreform.. Låter inte heller särskilt lockade.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat