 |
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
|
Jag håller med om att det vore bra med en jämförelse av tjänster men ser problemet med hur det ska göras.
Att jämföra produkter är oftast mycket lättare - man sätter upp ett antal kriterier som produkten är till för och så jämför man dem. Det är ju knappast produktens kvalitet i sig man jämför utan vissa kriterier. Sedan är det är väl inte bara jag som ibland baxnat när de sedan lägger ihop resultaten och korar en "vinnare".
Så även produktjämförelser har sina problem så snart man tar in mer än ett kriterium. Nu är det inte så stort problem om man är kunnig på området för då vet man vad man själv anser är viktigast och kan jämföra just det. Men annars kan man lätt sitta med en produkt som i sig är Okey men som har brister på just de områden man själv har behov av.
Hur mäter man kvalité på jurister, webbplatstillverkare m fl? Kunnighet - vad ingår i det som kan mätas? Kundorienterad (en som lyssnar och förklarar) - hur mäter man det? Tillgänglig .... Många delar är det och många saker blir det som ska mätas och till slut ska de vägas ihop?
Ska man ha med andelen vunna ärenden? För handen på hjärtat - vilken skulle ni valt
a erkänt skicklig jurist som fått höga poäng på tester men där ni förlorar målet
b brännvinsadvokat som lyckas med div finter och trix gör så ni vinner
|